LANDI RENZO EVO

 

Gaz LPG, w stanie ciekłym , wypływa ze zbiornika przez wielozawór ( który połączony z wlewem służy także do tankowania LPG ) i skierowany zostaje do komory silnika przez przewód, na którym umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku ustawionym w pozycji “GAZ”. W Komorze silnika znajduje się reduktor, gdzie następuje redukcja ciśnienia gazu LPG oraz zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy.

Wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego LANDIRENZO EVO, należy do najnowocześniejszych dostępnych na rynku, systemów zasilania gazem LPG w fazie lotnej. Komputer ECU (sterownik), określając aktualny czas wtrysku gazu, opiera się na przejętych podczas zasilania gazem, czasach wtrysku benzyny. Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku benzyny (sterownika), a sterownik instalacji gazowej przetwarza polecenia wygenerowane dla wtryskiwaczy benzynowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.

Aby zachować idealną zgodność z systemem benzynowym, komputer ECU(sterownik) systemu gazowego, uruchamia wtrysk gazu na tym samym cylindrze z którego został pobrany czas wtrysku benzyny. Krótko mówiąc możemy stwierdzić, że komputer gazu oblicza jaką ilość energii, która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny, zamienić na odpowiednią ilość energii, wygenerowaną przez gaz.

LANDIRENZO EVO może korzystać z różnego typu wtryskiwaczy w zależności od późniejszego zastosowania oraz cech silnika, w którym system ten jest instalowany.

LANDIRENZO EVO w minimalnym stopniu narusza oryginalny system zasilania na benzynę i jest w stanie zintegrować się w sposób wydajny z głównymi funkcjami (kontrola stężenia mieszanki, cut off, EGR, odcięcie paliwa przy zadanych obrotach , itd) jak też z dodatkowymi (kontrola sprzęgła klimatyzatora, nadciśnienie wspomagania kierownicy, obciążenia elektryczne, itd) tego systemu.

Przejście z czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu jest realizowane w oparciu o szereg parametrów, które oprócz czasów wtrysku benzyny, są pozyskiwane przez komputer ECU(sterownik) gazu, takich jak: ciśnienie gazu na listwie, temperatura gazu, temperatura cieczy chłodzącej w silniku i obroty silnika.

Zobacz z jakich elementów składa się i jak działa instalacja gazowa Landi Renzo:

Reduktor LANDIRENZO LI02 / LI10

Reduktor LI02- parownik LPG, jednostopniowy. Zalecany do samochodów wyposażonych w silniki wolnossące o 2,3,4 cylindrach i mocy maksymalnej do 136 KM. W parowniku gaz jest podgrzewany i rozprężany do postaci gazowej. Energia cieplna jest odbierana z układu chłodzenia silnika. Ciśnienie gazu jest redukowane a jego wartość jest ustalana na podstawie obciążenia silnika.

Sterownik LANDIRENZO EVO 2-3-4 cylindry LPG

Sterownik (komputer ECU) zarządzający systemem zasilania gazowego LANDIRENZO EVO, jest niewielkich gabarytów ułatwiających montaż. Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości obrotów silnika i czasów wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – zainstalowany przed reduktorem dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od prędkości obrotowej silnika. Sterownik posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.

Listwa wtryskowa 4 cylindry LANDIRENZO EVO LPG

Wtryskiwacze są zarządzane sterownikiem ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze, co pozwala na pokrycie szerokiego pola możliwych zastosowań. Małe gabaryty listwy wtryskowej ułatwiają montaż w komorze silnika.

Przełącznik benzyna-gaz LANDIRENZO OMEGAS LPG, EVO LPG

Przełącznik elektroniczny posiada następujące funkcje: dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna, wskazania rodzaju i ilości pozostałego paliwa aktualnie używanego przy użyciu diód świetnych. Jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu braku paliwa LPG lub powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki systemu.

Czujnik podciśnienia powietrza i temperatury gazu LANDIRENZO LPG

Czujnik P/T/MAP przekazuje do sterownika informacje o bieżącym ciśnieniu i temperaturze gazu dostarczonego do listwy wtrysku gazu. Dodatkowo mierzy ciśnienie absolutne w układzie zasysania powietrza do silnika.

SPRAWDŹ CENY LANDI RENZO EVO

Interesuje Cię montaż LPG? Dobrze trafiłeś! Zadaj pytanie ekspertowi!