montaż autogazu
serwis lpg
o nas
aktualnosciwycena lpgopinie o energy gaz polska
floty
lpg do szkół nauki jazdyraty
galeria
video
instalacje gazowe
direct
gaz ciekły
dlm
cennik lpg
certyfikaty
pytania lpg
mechanika pojazdowa
praca
pasja
sport
raty
kontakt energy gaz polska
serwis autogaz


INSTALACJE LPG MONTOWANE W ENERGY GAZ POLSKA

(kliknij na logo producenta aby dowiedzieć się więcej)



- BRC instalacja gazowa Sequent 32 OBD do aut 3 i 4 cylindrowych

 

brc sequent 24


- BRC instalacja gazowa Plug & Drive do 5,6,8,10 cylindrowych

 

brc sequent sdi- BRC Sequent SDI do aut z bezpośrednim wtryskiem FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI

brc sequent alba
- BRC instalacja gazowa ALBA do aut 3 i 4 cylindrowych




lovato easy fast direct - Lovato instalacja gazowa Easy Fast Direct Injection do aut z bezpośr. wtryskiem FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI


lovato smart - Lovato instalacja gazowa Smart do 4 cyl.

lovato fast - Lovato instalacja gazowa Fast do 6, 8 cyl.

landi renzo omegas direct
- Ladni renzo instalacja gazowa Omegas Direct do aut z
bezpośr. wt
ryskiem FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI


landi renzo - Landi Renzo instalacja gazowa Omegas do aut 3, 4, 5, 6 i 8 cyl.


prins - PRINS VSI-2.0 - instalacje gazowe do aut 4, 6, 8 cyl.

prins - PRINS VSI-2.0 DI - LPG do aut FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI
 
prins direct liqui max
- PRINS VI generacja LPG Direct Liqui Max (Direct Liquid     Injection) do bezpośr. wtrysku FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI




- Zavoli Bora Light - instalacje gazowa do aut 3, 4 cyl.



- Zavoli Direct Injection Alisei - instalacje gazowe do aut z bezpośr. wtryskiem FSI, TFSI, GDI, TSI, DISI




- Tartarini - instalacje gazowe do aut 3, 4, 5, 6, 8 cyl. (Fiat)


 

 

- KME instalacje gazowe do aut 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12 cyl.


stag  - Stag instalacje gazowe do aut 3, 4, 5, 6, 8, 10 cyl.

lpg vialle - Vialle wtrysk ciekły LPfi V generacja do sam. 4, 6, 8-cyl.

vialle wtrysk ciekły - Vialle wtrysk ciekły LPIdi V generacja do sam. z bezpośrednim wtryskiem

Co to jest LPG?

LPG (skrót od ang. Liquefied Petroleum Gas) (znany jako propan butan), gazol – wspólna nazwa mieszanin propanu i butanu (w różnych proporcjach). Używany jako gaz, ale przechowywany w pojemnikach pod ciśnieniem jest cieczą. Należy do najbardziej wszechstronnych źródeł zasilania.

LPG uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. Niewielkie jego ilości otrzymuje się także ze złóż gazu ziemnego, zwykle na początku uruchamiania nowego odwiertu. W skali światowej szacuje się, że prawie 60% globalnej produkcji LPG pochodzi z wydobycia naturalnego, zaś pozostała część z procesów rafineryjnych.

W wielu krajach wzrasta popularność LPG jako paliwa silnikowego, zwłaszcza w Europie (głównie w Holandii, Polsce, Belgii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) oraz w Indiach i Korei.

Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80.

LPG stosowany jest głównie jako źródło zasilania silników benzynowych, zarówno gaźnikowych jak i z jedno i wielopunktowymi układami wtryskowymi. Głównym powodem stosowania LPG jako paliwa silnikowego jest jego cena wynosząca w Polsce ok. 45% ceny benzyny bezołowiowej. W wielu krajach, m.in. w Holandii i Belgii, paliwo to jest promowane jako bardziej ekologiczne od benzyny.

Instalacje gazowe dzieli się na tzw. generacje.


Instalacja gazowa IV generacji

Instalacja gazowa IV generacji - "sekwencja" jest najpowszechniej stosowaną w ostatnim czasie. Gaz dostarczany jest do silnika przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze - zamontowane w pobliżu zazwyczaj na kolektorze dolotowym. Dawka paliwa ustalana jest na podstawie infromacji dostarczanych przez centralkę gazową. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej na prawie na takim samym poziomie jak przy zasilaniu benzyną.
W instalacjach gazowych IV generacji dzięki sekwencyjnemu wtryskowi przejście na zasilanie gazem (po uzyskaniu określonej temperatury silnika) oraz na benzynę odbywa się automatycznie. Przełącznik umieszczony wewnątrz pojazdu (zazwyczaj przy kolumnie kierowniczej) sygnalizuje przełączenia się paliwa na gaz oraz stan napełnienia zbiornika zbiornika gazowego.

Zasada działania instalacji gazowych IV generacji:
W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora ciśnienie gazu doprowadzone jest do wtryskiwaczy zamontowanych na specjalnej listwie paliwowej. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno.


Zaletami sekwencyjnego wtrysku gazu są:
- znaczne zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu do instalacji poprzednich generacji
- praktycznie zachowanie seryjnych parametrów pojazdu
- zmniejszenie zanieczyszczeń


 





Zobacz nasze aukcje:
 



 





© Copyright 2016
www.egp.pl