montaż autogazu
serwis lpg
o nas
aktualnosciwycena lpgopinie o energy gaz polska
floty
lpg do szkół nauki jazdyraty
galeria
video
instalacje gazowe
direct
gaz ciekły
dlm
cennik lpg
certyfikaty
pytania lpg
mechanika pojazdowa
praca
pasja
sport
raty
kontakt energy gaz polska
serwis autogaz


Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11

 brc sequent 24

      - kliknij po więcej informacji
- kliknij po więcej informacji

Instalacja gazowa BRC Sequent 24.11 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
 w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.


Instalacja powstała na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent 24 są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych 3 i 4 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy maksymalnej do 120 kW.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 składają się z następujących elementów składowych:

zbiornik LPG i wielozawór,

Elektrozawór BRC GPL ET98,

Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,

Wtryskiwacze: BRC IN03,

Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,

Centralka elektroniczna: BRC Sequent 24.11,

Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.



 

SEQUENT 24.11 jest najnowszym i zarazem najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie doskonale znanego i sprawdzonego systemu SEQUENT 24. Przeznaczony jest do samochodów 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Głównym elementem SEQUENT 24.11 koordynującym i odpowiedzialnym za prawidłową pracę instalacji gazowej jest nowa centrala gazowa SQ 24.11 która poprzez odpowiednie oprogramowanie oraz bezpośrednią współpracę z centralą benzynową steruje całym procesem sekwencyjnego przełączania wtryskiwaczy gazowych. Centrala ta została wyposażona w nowe funkcje:

Funkcja VSR umożliwiającą dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem.

Funkcja Warm Up Injector - umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie
przed pierwszym przełączeniem się na gaz - dotyczy to pracy na zimnym silniku.

Funkcja Start&Stop - stworzona z myślą o samochodach wyposażonych fabrycznie w funkcję STOP&GO. Umożliwia redukcję zużycia paliwa oraz emisji spalin poprzez wyłączanie silnika podczas
postoju na skrzyżowaniach i ponowne jego uruchomienie od razu na gazie.

Podobnie jak we wcześniejszych systemach BRC typu SEQUENT zastosowano listwę RAIL BRC, która zasila pod ciśnieniem najnowsze wtryskiwacze BRC. Wtryskiwacze BRC nowego typu cechuje bardzo duża dokładność oraz szybkość wtryskiwania gazu - są one stosowane między innymi w zestawach SQ P&D montowanych na liniach technologicznych w fabrycznie nowych samochodach. Dozowanie gazu odbywa się z maksymalną dokładnością, albowiem każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden cylinder. Otwarcie wtryskiwaczy gazowych i wtryskiwanie mieszanki odbywa się dokładnie w tym samym czasie jak w przypadku wtryskiwaczy benzynowych, które podczas jazdy na gazie zostają odłączone. Reduktor Genius wyposażony jest w czujnik temperatury wody, którego wskazania umożliwiają samoczynną zmianę zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury pracy silnika. Umieszczenie czujnika ciśnienia gazu w listwie RAIL umożliwia natychmiastową korektę ilości spalanego paliwa. Dzięki doskonałej integracji systemu gazowego
z benzynowym, nie ma różnic pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie. Dodatkowo mamy pełna kontrolę nad emisją zanieczyszczeń poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora - system spełnia normy emisji spalin EURO IV i V. Zamontowanie tego systemu, prócz korzyści finansowych w postaci zmniejszonych wydatków podczas tankowania, przyniesie również ulgę dla środowiska.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.

Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent 24, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.

W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Instalacje gazowe BRC Sequent 24.11 opis elementów:

Reduktor BRC Genius MAX TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane:
150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 140kW
Homologacja: R67-01

Reduktor BRC Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent 24 z reduktorem BRC Genius MB: 120kW
Homologacja: R67-01

Centralka elektroniczna BRC Sequent 24.11
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
Steruje do 4 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

Przełącznik "Push-Push"
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
- zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent 24 przełącza się na benzynę lub na gaz
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

Wtryskiwacz BRC IN03
Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
Napięcie: 6 V ÷ 16 V
Szczelność: guma na metalu

Czujnik temperatury gazu BRC
Ciężar: 17 gram
Wymiary: ø= 22 mm, h= 54 mm z oprawkami
Łącznik zintegrowany
Temperatura robocza -40 °C ÷ 120 °C
Wylot rezystywny

Czujnik ciśnienia gazu BRC P1
Ciężar: 160 gramów
Wymiary: 28,2 mm x 62,7 mm x 74,3 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: R67-01;

 





Zobacz nasze aukcje:
 



 





© Copyright 2016
www.egp.pl